021-66170062

استعلام و خرید سریع

021-66170062

استعلام و خرید سریع

جستجو کردن
Close this search box.
بهترین اینورتر خودرو

بهترین اینورتر خودرو

اینورتر خودرو دستگاهی است که جریان مستقیم  (DC)باتری خودرو را به جریان متناوب  (AC)تبدیل می‌کند. این مبدل ها مناسب برای استفاده از لوازم الکتریکی هستند که نیازمند جریان متناوبند؛ مانند لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های همراه، دستگاه‌های شارژی، و دیگر وسایل الکتریکی است.اینورترها به عنوان یک منبع تغذیه ی جانبی برای این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. در بازار در برندهای مختلف و توان های متنوع عرضه می شود.

بهترین اینورتر خودرو

مبدل برق 12 به 220 ولت

به اینورترهای خودرو «مبدل برق 12 به 220 ولت» نیز گفته میشود و دلیل این نامگذاری اینست که این دستگاه ها وظیفه تبدیل ولتاژ جریان مستقیم 12 ولت باتری خودرو به ولتاژ جریان متناوب 220 ولت را در خودروها فراهم می کند. با این وجود اینورترهای دیگری موجود هستند که جریان 24 ولت را به  220 ولت مبدل می کنند.وجود این دو ولتاژ ورودی به اینورترها معمولا وابسته به نوع سیستم الکتریکی مورد استفاده در وسیله مورد نظر است.جریان های 24 ولتی بیشتر در وسایلی مانند کامیون ها،وسایل نظامی،سیستم های خودرویی خاص و یا سیستم های صنعتی و انرژی خورشیدی  استفاده میشود و در نهایت برای خودروهای و برخی وسایل خاص مانند کامپینگ و مسافرت استفاده از اینورترهای 12 ولت کاربردی تر است.

کاربرد اینورترهای خودرو

مسافران و مسافرت های طولانی: این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که از دستگاه‌های الکتریکی مانند لپتاپ، تلویزیون، شارژر گوشی، لامپ‌ها، کولرها و سایر دستگاه‌های الکتریکی در سفر استفاده کنید.همچنین برای افرادی که در حال سفر نیاز به انجام کارهای اداری و استفاده از دستگاه های الکترونیکی دارند بسیار کاربردی می باشد.بنابراین برای مسافرانی که برای مدت زمان طولانی در جاده هستند،این ابزار می تواند یک منبع انرژی قابل اعتماد و مفید باشد تا از دستگاه های الکتریکی در سفر بهره برده شود.

کمپینگ و فعالیت های بیرون از خانه: در کمپینگ و فعالیت‌های بیرون از خانه، اینورتر خودرو یک وسیله حیاتی و کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در محیطی طبیعی و دور از شهر از دستگاه‌های الکتریکی استفاده کنید.معمولا در کمپینگ ها شبها نیاز به نورپردارزی دارید؛اینورترها به شما اجازه می دهد تا از چراغ قوه ها و لامپهای LED به راحتی استفاده کنید.همچنین برای شارژ کردن دستگاه های الکترونیکی اعم از گوشی همراه،لپتاپ،دوربین،تبلت و قهوه ساز،اجاق های برقی و … مورد استفاده قرار گیرند.

فعالیت های تجاری یا حرفه ای: 1) اگر کسب و کار شما نیاز به ابزارهای برقی در محیط‌های موقتی دارد مثل کارگاه‌های موقتی، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های ساخت و ساز، استودیوهای موبایل، ورزشگاه‌ها و…، اینورتر خودرو می‌تواند یک منبع انرژی مستقل فوق العاده باشد.

 2) برای ارائه خدمات پزشکی در محیط‌هایی مانند خدمات اورژانسی در مکان‌های دور از شهر یا مناطق بیرونی، اینورتر خودرو می‌تواند برای تامین برق دستگاه‌های پزشکی ضروری و حیاتی مفید باشد.

 3) برای مهندسین، معماران و صنعتگران که نیاز به برق برای انجام فعالیت‌هایشان دارند، اینورتر خودرو در مکان‌هایی که برق در دسترس نیست یا برق موقتی لازم است، ابزار مهمی است.

 4) برای فعالیت‌هایی مانند فروش میدانی، گردشگری، فروشگاه‌های موبایل یا محصولات الکترونیکی، اینورتر خودرو می‌تواند برای نمایش و استفاده از دستگاه‌های الکتریکی مورد نیاز باشد.

موارد اضطراری: در شرایط اضطراری مانند قطع برق، اینورتر خودرو می‌تواند به عنوان یک منبع اضطراری انرژی برای شارژ دستگاه‌های ارتباطی و موردنیاز، مانند تلفن همراه، مفید باشد.

طریقه اتصال اینورتر به خودرو

برای اتصال یک اینورتر به خودرو، معمولاً روش‌های مختلفی وجود دارد که بستگی به نوع اینورتر و سیستم الکتریکی خودرو متفاوت است. اما روش‌های عمومی عبارتند از:

اتصال به فندکی: بسیاری از اینورترهای خودرو دارای کابل و اتصالگر سیگارتوق(فندکی) هستند که به طور مستقیم به محل قرارگیری فندکی خودرو متصل می‌شوند. این روش اتصال ساده‌ترین راه برای استفاده از اینورتر در خودرو است.

اتصال به باتری خودرو: برخی از اینورترها به علت نیاز به توان بیشتر یا برای استفاده دائمی‌تر، به صورت مستقیم به باتری خودرو متصل می‌شوند که باید از کابل وگیره سوسماری اینورتر استفاده شود. این روش ممکن است نیازمند تغییراتی در سیستم الکتریکی خودرو باشد و بهتر است توسط یک تکنسین ماهر انجام شود

اتصال به سیستم جریان مستقیم خودرو(پنل داخلی): در برخی موارد، اینورترها می‌توانند به سیستم‌های خاص خودرو، مانند سیم‌های جریان مستقیم متصل شوند. این نوع اتصال ممکن است نیاز به دانش فنی و آشنایی با سیستم الکتریکی خودرو داشته باشد.

نکات ضروری برای انتخاب بهترین اینورترخودرو

انتخاب بهترین اینورتر خودرو مستلزم وجود قدرت و ظرفیت بالای اینورتر و در عین حال بازدهی و کارایی قابل قبول می باشد همچنین بستگی به نیازها و استفاده ی مورد نظر مشتری دارد و بسته به شرایط ،کارکرد اینورتور می تواند متفاوت باشد.توجه به نکات ذیل یاری دهنده ی انتخاب شما خواهد بود.

نکات ضروری برای انتخاب بهترین اینورترخودرو

ظرفیت توان: اینورترها معمولا با ظرفیت های مختلفی ارائه می شوند که از 100وات تا 3000 وات یا بیشتر ممکن است باشد،ظرفیت توان اینورتر خودرو به میزان توانی اشاره دارد که میتواند به طور مداوم یا در لحظاتی خاص توسط آن تآمین شود.برای مثال یک اینورتر با ظرفیت 500 وات میتواند بطور مدوام توانایی تامین 500 وات برق را داشته باشد. ظرفیت توان مهمترین ویژگی اینورتر است زیرا تعیین می‌کند که چه میزان توان می‌تواند از آن استفاده کرد. این توان باید به اندازه کافی برای اجرای دستگاه‌های الکتریکی مورد نیاز شما باشد.هنگام انتخاب اینورتر،به دقت به توان مصرفی دستگاهی که قصد دارید به آن وصل کنید توجه کنید؛اگر دستگاه مصرف بالاتری داشته باشد باید یک اینورتر با توان بیشتر را انتخاب کنید.

انواع اینورتر های خودرو براساس توان ظرفیت

انواع اینورتر های خودرو براساس توان ظرفیت به چند دسته تقسیم می شوند که هرکدام برای نیازهای خاصی مناسب هستند:

اینورترهای کم توان  (low-Power Inverters)

این دسته از اینورترها معمولاً دارای ظرفیت توان تا 300 وات هستند. برای استفاده از دستگاه‌های کوچکی مانند گوشی‌های همراه، لپتاپ‌ها، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های کوچک الکتریکی مناسب هستند.

اینورترهای با توان متوسط (Medium-Power Inverters)

این دسته شامل اینورترهایی با ظرفیت توان بین 300 تا 1000 وات است. این نوع اینورتر برای دستگاه‌های متوسط اندازه مانند تلویزیون‌های کوچک، یخچال‌های جیبی، دستگاه‌های صوتی و برخی دستگاه‌های حرفه‌ای کوچک مناسب هستند.

اینورترهای پرتوان (High-Power Inverters)

این نوع اینورترها دارای ظرفیت بالایی از 1000 وات به بالا هستند. برای دستگاه‌های بزرگ مانند یخچال‌های استاندارد، دستگاه‌های ماشین‌شویی، ابزارهای برقی و سیستم‌های صوتی حرفه‌ای استفاده  می شوند.

نوع موج: موج سینوسی و شبه سینوسی دو نوع اصلی از موج های خروجی هستند.

موج سینوسی (Pure Sine Wave) این نوع موج خروجی، موجی است که شبیه به موج جریان متناوب (AC)شهری است. موج سینوسی یک موج گرد است که به طور مداوم بالا و پایین می‌رود و بسیار نزدیک به موج متناوب است که در خانه‌ها و محیط‌های شهری استفاده می‌شود. این نوع موج معمولاً برای دستگاه‌های الکتریکی حساس مانند دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده، موتورهای حساس یا تجهیزات پزشکی کاربرد دارد. به دلیل شباهت به موج متناوب (AC)، برای این دستگاه‌ها بسیار مناسب است و مشکلات کمتری ایجاد می‌کند.

موج شبه سینوسی (Modified Sine Wave)  این نوع موج خروجی، موجی است که شبیه به موج مربعی یا مستطیلی است. در واقع، این موج یک موج مربعی است که با توقف‌های کوتاهی در برخی نقاط توسط موج مثلثی تقریب زده شده است. این نوع موج خروجی برای اکثر دستگاه‌ها کاربرد دارد، اما برای دستگاه‌هایی که به ولتاژ نوسانی دقیق نیاز دارند مانند دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده یا موتورهایی که حساسیت بالایی دارند، ممکن است مناسب نباشد.

در انتخاب موج خروجی، اگر دستگاه‌هایی که می‌خواهید به اینورتر متصل کنید حساس به نوع موج باشند، بهتر است از یک اینورتر با موج سینوسی استفاده کنید. اما برای اکثر دستگاه‌های معمولی، موج شبه سینوسی نیز کارایی خوبی دارد و مشکلات کمتری ایجاد می کند.

پورت ها و اتصالات: یکی دیگر از ویژگی های بهترین اینورتر خودرو،داشتن پورت‌های متنوع و ورودی‌های مختلف برای انواع مختلف دستگاه‌ها و امکان اتصال چندین نوع دستگاه به صورت همزمان است.انواع پورت ها مانند: اتصال به باتری خودرو،پورت های AC   و DC ، USB ،پورت های خنک کننده ، پورت های نمایش و کنترل و…و دارای کابل های استاندارد باشد.

کیفیت ساخت و استحکام و طراحی بهینه : بهترین اینورترها معمولاً از مواد با کیفیت و استحکام بالا و طراحی بهینه ساخته شده‌اند که از دوام و عمر طولانی برخوردارند. استفاده از جنس‌ها و مواد با کیفیت بالا که مقاومت در برابر شرایط مختلف از جمله گرما، رطوبت و لرزش را داشته باشند. مانند اینکه جنس بدنه از آلومینیوم باشد ودارای شیارهایی بر روی بدنه برای تهویه بهتر باشد و همچنین استفاده از کابل های برق ضخیم و سیم اتصال بلند به دستگاه اینورتر اجازه می دهد تا ولتاژ بیشتری را از باتری خودرو به اینورتر منتقل کند ودر نتیجه،افت ولتاژ کمتری را در طول مسیر انتقال برق ایجاد می کند.ضخامت سیم بیشتر،مقاومت در برابر جریان الکتریکی بیشتر؛درنتیجه احتمال گرمای زیاد و افت ولتاژ در طول مسیر کمتر خواهد بود.طراحی داخلی دستگاه باید به گونه‌ای باشد که از استفاده بهینه از فضا و کاهش احتمال برخورد با مشکلات فنی ناشی از تراکم قطعات جلوگیری کند و تا حد امکان صدای کمتری تولید کند.

حفاظت های الکتریکی: داشتن حفاظت‌های متعدد در برابر اتفاقات ناخواسته مانند برق‌گرفتگی، اضافه‌شدن ولتاژ، گرمای بیش از حد و… که می‌توانند بر روی عملکرد و دوام آن تاثیر بگذارند.

1)حفاظت در برابر گرمای بیش از حد: وقوع دمای بیش از حد می‌تواند باعث آسیب به قطعات داخلی شود. بهترین اینورترها دارای سیستم‌های خنک‌کننده عالی هستند و در صورت گرم شدن بیش از حد، خود را خاموش می‌کنند یا کنترل دمای داخلی را تنظیم می کنند.

2)حفاظت در برابر جریان اضافی: این حفاظت از وقوع جریان بیش از حدی که می‌تواند به قطعات الکترونیکی آسیب وارد کند، جلوگیری می‌کند. در صورت بروز جریان بیش از حد، اینورتر خود را قطع می کند.

3)حفاظت در برابر ولتاژ بالا: وقوع ولتاژ بیش از حد می‌تواند به قطعات داخلی آسیب برساند. بهترین اینورترها دارای سیستم‌های محافظتی هستند که در مواقع ورود ولتاژ بیش از حد، خود را قطع کرده و دستگاه را از خطرات مرتبط محافظت می کنند.

4)حفاظت در برابر ولتاژ پایین: این حفاظت از خاموش شدن ناگهانی دستگاه به دلیل کمبود ولتاژ جلوگیری می‌کند. در شرایط کمبود ولتاژ، اینورتر خود را قطع کرده و از آسیب به قطعات درونی جلوگیری می‌کند.

5)حفاظت در برابر اتصال کوتاه: در صورت وقوع کوتاه شدن در مدار الکتریکی، بهترین اینورترها دارای سیستم‌های حفاظتی هستند که از خطرات کوتاه شدن جلوگیری می‌کنند

سیستم خنک کننده قوی و موثر: بهترین اینورترها دارای فن ها و سیستم‌های خنک‌کننده قوی هستند که در دماهای بالا و در طول زمان‌های استفاده طولانی مدت، از گرمای زیاد جلوگیری می‌کنند و عملکرد بهینه،دوام و کارایی بالایی را فراهم می کنند.علاوه بر سیستم های خنک کننده،استفاده از تکنولوژی های مدیریت حرارت به صورت هوشمند و کارآمد نقش مهمی در عمکرد بهینه دستگاه ایفا میکند.

سیستم هشدار: بهترین اینورترها دارای سیستم هشدار و آژیر پیشرفته هستند که میتوانند هشدارهای دقیقی را در مواقع خطرناک مانند ولتاژ بالا یا پایین،جریان اضافی،گرما زیاد و… ارائه دهند و قبل از خالی شدن کامل باتری هشدار دهند.

برند معتبر: برند یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین اینورتر خودرو است.چرا که برندهای معتبر تلاش می کنند کیفیت بالا و استاندارد های سخت گیرانه را در محصولاتشان حفظ کنند و نیز از تجربه و تخصص بالاتری برخوردارند و محصولاتشان تنوع بیشتری دارند و خدمات پس از فروش که شامل گارانتی طولانی تر،پشتیبانی قوی تر و قطعات یدکی آسان ترمی باشد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اعتماد بیشتر میان مشتریان و تضمین کیفیت محصولات منجر شود.

برندهایی از جمله:Xantrex

Go Power

Cobra

AIMS Power

Bestek

Superone

Renogy

Giandel

و…

گارانتی و خدمات پس از فروش: برخی بهترین اینورترهای خودرو دارای گارانتی طولانی ترهستند که شامل 2 تا 5 سال یا حتی بیشتر شود و همچنین تیم پشتیبانی قوی برای مشاوره یا راهنمایی مشتریان دارند و دارای سرویس مرکزی برای تعمیرات و تعویض سریع و آسان قطعات ارائه می دهند.در انتخاب اینورتر حتما به مواردی که شامل گارانتی نمی شوند هم دقت فرمایید.

جمع بندی: با خرید بهترین اینورتر خودرو، به مزایای زیر دست خواهید یافت:

کیفیت عالی: بهترین اینورترهای خودرو اغلب دارای کیفیت ساخت بالا و استانداردهای قابل اعتماد هستند که از عمر طولانی و عملکرد بهتری برخوردارند.

عملکرد قوی: اینورترهای با کیفیت عالی معمولاً عملکرد قوی و پایداری در تبدیل برق از 12 یا 24 ولت DC به 220 ولت AC دارند.

حفاظت الکترونیکی: دستگاه‌های با کیفیت دارای سیستم‌های حفاظتی پیشرفته‌ای هستند که از خطراتی نظیر ولتاژ بالا یا پایین، جریان اضافی و گرمای زیاد جلوگیری می‌کنند.

خدمات پس از فروش: اینورترهای با نام‌های معتبر معمولاً خدمات پس از فروش و گارانتی‌های مناسبی را فراهم می‌کنند که در صورت بروز مشکلات، به کاربران کمک می کنند.

سازگاری با دستگاه‌های مختلف: بهترین اینورترها دارای قابلیت اتصال به دستگاه‌های متنوع و سازگاری با انواع وسایل الکترونیکی می‌باشند.

سیستم هشدار قوی: دارای سیستم هشدار موثری هستند که به کاربر اطلاعات دقیق در مورد وضعیت دستگاه را می دهند.

با توجه به نیازها و مورد استفاده‌ی شما، انتخاب بهترین اینورتر خودرو با توجه به این مزایا می‌تواند بهترین تجربه را برای شما فراهم آورد. این انتخاب نه تنها به کیفیت دستگاه بلکه به خدمات پس از فروش و گارانتی مرتبط نیز بستگی دارد‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =

فهرست مطالب

021-66170063

واحد فروش / فنی

0912-6398961

واحد فروش / واتساپ

021-66170064

واحد فروش / فنی

0910-7249074

واحد فروش / واتساپ

جهت مشاهده جدید ترین لیست های قیمت و راهنمایی خرید بهترین برندهای برق صنعتی شماره خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید

الکتروشایلی