021-66170062

استعلام و خرید سریع

021-66170062

استعلام و خرید سریع

جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

کلید های مینیاتوری را معمولا با نام فیوز مینیاتوری نیز میشناسند، MCB که نام اختصاری Miniature Circuit Breaker است نوعی کلید الکترومکانیکی ست که تجهیز مصرف کننده به صورت خودکار در برابر اتصال کوتاه و جریان اضافه بار محافظت میکند. فیوز مینیاتوری غیر قابل تنظیم است و در دو حالت حرارتی و مغناطیسی میتواند در مدار کار کند.

دلیل اصلی که این نوع کلید ها را کلید خودکار مینیاتوری مینامند این است که کلید مینیاتوری عمل خط مدار را میتواند به صورت خودکار انجام دهد و پس از آن مجدد به مدار بازمیگردد و بار ها و بارها در مدار قابل استفاده است و این دقیقا نقطه تمایز کلید مینیاتوری با فیوز است. فیوز ها یکبار مصرف هستند و بعد از آنکه با آب شدن جریان مدار را قطع میکنند باید تعویض شوند اما در کلید مینیاتوری اینگونه نیست.

کلید مینیاتوری در چهار نوع تک پل – دو پل – سه پل و چهار پل طراحی و ساخته میشوند، این کلید ها بر اساس سرعت قطع نیز تقسیم بندی میشوند. تیپ B – تیپ C – تیپ D – تیپ K – تیپ Z به ترتیب از تندکار به کند کار تقسیم میشوند یعنی حساسیت کلید های تیپ Z به مراتب از باقی تیپ ها بیشتر است. هر کدام از این تیپ کلید ها کاربری خاص خود را دارند.

برای مثال کلید های تیپ D در بیمارستان ها و دستگاه های جوش، دستگاه های اشعه ایکس و … مورد استفاده قرار میگیرد.در حالی که کلید مینیاتوری تیپ Z به علت حساسیت فوق العاده بالا جهت استفاده در مدار های PLC و برد های الکترونیکی به کار گرفته میشود.

الکتروشایلی با مدیریت مهندس محمد حسن محمودی به عنوان تامین کننده اصلی ملزومات برق صنعتی و تجهیزات تابلو برق ائم از انواع فیوز مینیاتوری، کلید اتوماتیک، کنتاکتور، اینورتر و… مناسب ترین راه برای خریدی مطمئن و مقرون به صرفه است. در این نوشته نگاهی خواهیم داشت به بهترین برند های کلید مینیاتوری که میتوانید از لاله زار تهیه کنید

فیوز مینیاتوری SIEMENS

کلید مینیاتوری زیمنس آلمان Siemens در ۴ نوع ۵SL – ۵SY – ۵SP – ۵SJ6 طراحی و تولید میشود که هر کدام رنج جریان متفاوتی را شامل میشوند. ۵SL (0.3 تا ۶۳ آمپر) / ۵SY (0.3 تا ۸۰ آمپر) / ۵SP (16 تا ۱۲۵ آمپر) /  ( ۰٫۳ تا ۱۲۵ آمپر)
نوع ۵SL این کلید ها دارای استاندارد بروز و با محنی قطع B , C کار میکند. این دسته بیشتر برای برد های کوچک، اجاق ها، لامپ ها و دستگاه های الکتریکی کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.

تیپ D فیوز مینیاتوری زیمنس تا ۱۰ الی ۲۰ برابر جریان مدار را میتواند قطع کند. به همین دلیل از آن ها در ترانسفورماتور ها، یخچال ها و لامپ های فلورسنت استفاده میشود. نکته جالب در خصوص کلید مینیاتوری زیمنس این است که این کلید دارای مزایای بسیار خوبی نیست به سایر رقبای خود میباشد.

MCB زیمنس دارای یک ضامن کشویی میباشد که کاربر به وسیله آن بدون نیاز به هیچ ابزاری میتواند کلید را روی ریل نصب کند یا آن را باز کند. در واقع با این امکان میتوان به راحتی یک کلید را از بین ده ها کلید دیگر از روی ریل خارج کرد.  در واقع نصب و جداسازی بسیار راحت کلید مینیاتوری زیمنس نسبت به سایر کلید های از ویژگی های منحصر به فرد این کلید محسوب میشود.

فیوز مینیاتوری SCHNEIDER

اشنایدر الکتریک نوع مشابه ای از کلید های مینیاتوری در تراز استاندارد بریکر های زیمنس تهیه و تولید میکند که اگر بپذیریم بهتر از زیمنس نیست طبعا چیزی کمتر از آن ندارد. طراحی یوزر پسند کلید های مینیاتوری اشنایدر فرانسه + دوام بسیار عالی و عمر فوق العاده بالا همگی از ویژگی هایی ست که مینیاتوری اشنایدر را تبدیل به یک تجهیز متمایز و ممتاز میکند.

این آیتم هم مانند سایر برندها دارای ۴ نوع تک پل ، دو پل، سه پل و چهار پل میباشد که بر اساس منحنی قطع تقسیم بندی میشوند.

فیوز MCB اشنایدر پیشنهاد ویژه الکتروشایلی به مصرف کنندگانی ست که به دنبال تجهیزی با عمر بالا و کارایی استاندارد میگردند.

فیوز مینیاتوری HYUDNAI

نمایندگی هیوندا لاله زار قطعا عنوانی نیست که هر تامین کننده ای بتواند به آن دست یابد. الکتروشایلی یکی از اصلی ترین مارکت های تامین و تهیه قطعات برق صنعتی و اتوماسیون است که در لاله زار فعالیت میکند. اگر شما خریدار محصولات هیوندای از الکتروشایلی باشید قطعا تمامی تجهیزات برند معتبر و محبوب هیوندای من جمله کلید مینیاتوری هیوندای برای شما دارای گارانتی شرکتی، درصد تخفیف همکاری و ارسال سریع خواهد بود.

فیوز مینیاتوری CHINT

کمپانی چانت در دو نوع کنلن و معمولی یکی از مرغوب ترین انواع کلید مینیاتوری را تولید و عرضه میکند که به MCB CHINT معروف است. فیوز مینیاتوری چانت در مقایسه با سایر برند ها قیمت بسیار مناسب تری دارد اما جالب انجاست که بدانید این قیمت مناسب هیچ تاثیر کاهنده ای روی کیفیت محصولات چینت نگذاشته است. در واقع کیفیت و قیمت مطلوب هر دو در کنار هم در محصولات چینت یافت میشود.

مینیاتوری چینت جز جدایی ناپذیر تابلو برق های کارخانه جات متوسط و کوچک، شهرک های صنعتی، هتل ها و مجتمع های مسکونی سطح شهر است. این محصول با کیفیت بالا، درصد تخفیف همکاریو  گارانتی شرکت توسط ایده گستر الکتروشایلی به عنوان نماینده چینت در لاله زار تامین و تهیه میگردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

فهرست مطالب

021-66170063

واحد فروش / فنی

0912-6398961

واحد فروش / واتساپ

021-66170064

واحد فروش / فنی

0910-7249074

واحد فروش / واتساپ

جهت مشاهده جدید ترین لیست های قیمت و راهنمایی خرید بهترین برندهای برق صنعتی شماره خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید

الکتروشایلی