021-66170062

استعلام و خرید سریع

021-66170062

استعلام و خرید سریع

جستجو کردن
Close this search box.

مقایسه کلید چنج اور چینت و سکومک

در این مقاله قصد داریم در ابتدا کلید چنج اور را معرفی نماییم و در آخر مقایسه کلید چنج اور چینت و سکومک را انجام دهیم.

کلید چنج اور چیست

کلید چنج اور در واقع کلیدی است که سبب تغییر وضعیت در جریان می گردد. ببه طور کلی می توان گفت که چنج اور به  دسته ای از کنتاکت ها و کلیدها که می گویند که دارای یک ترمینال مشترک، یک ترمینال نرمال باز و یک ترمینال نرمال بسته است و در دو دسته ۳ فاز و ۴ فاز و در دو نوع دستی و موتور دار طراحی و تولید می گردند.

کلید های چنج اور Change Over به دو دسته سه فاز و تکفاز تقسیم میشود. که نوع سه فاز آن در برق شهر ژنراتور در ساختمان ها ، هتل ها ، کارخانه جات استفاده میشود.

 دو وظیفه عمده کلید های چنج اور

  •  هدایت برق شهر به داخل تجهیز مصرف کننده
  • چنج اور کردن و هدایت برق ژنراتور به داخل تجهیز مصرف کننده

کلید چنج اور سه فاز به جهت معکوس کردن دور ژنراتور استفاده می شود. کلید چنج اور تکف ویژه مصارف تکفاز همانند الکتروموتور های تکفاز است. از مزیای اصلی کلید چنج اور سکومک می توان به پلاتین ها و مس مصرفی آن اشاره نمود.

 

موارد استفاده از کلید چنج اور

وظیفه کلید چنج اور تعویض کردن منبع تامین جریان برق به صورت خودکار یا دستی می باشد. این موضوع به این معنی می باشد که به کمک این تابلو می توانید از دو منبع مختلف جریان برق را تامین نمایید، در واقع در هر لحظه تنها از یک منبع می توان استفاده نمود و استفاده از منبع دیگر مستلزم قطع منبع اول می باشد.

همچنین تابلو های چنج اور دارای دو نوع ساده و پیشرفته می باشد که همان تابلو های چنج اور  دستی و موتور دار می باشند و تفاوت اصلی آنها در نوع چنج اور کردن آنها است . یکی از آنها به صورت دستی و دیگری به صورت اتوماتیک و از طریق موتور نصب شده روی کلید انجام می گردد.

 

مقایسه دو کلید چنج اور چینت و سکومک

کلید چنج اور چینت

کلید چنج اور چینت کلیدی است که باعث تغییر وضعیت در جریان خواهد شد. کلید چنج اور به دسته ای از کنتاکت ها و کلیدها که می گویند که دارای یک ترمینال مشترک، یک ترمینال نرمال باز و یک ترمینال نرمال بسته است و در دو دسته ۳ فاز و ۴ فاز و در دو نوع دستی و موتور دار طراحی و تولید می گردند.

کلید چنج اور اتوماتیک چینت

این نوع از کلید ها به محض اینکه برق شهری قطع گردد، تابلو فرمان استارت را به دیزل ژنراتور صادر خواهد کرد و دیزل روشن خواهد شد. بعد از اینکه برق تولیدی توسط ژنراتور نرمال شد، برق تولید شده به مصرف کننده منتقل شده. در این هنگام، بعد از وصل شدن دوباره برق شهر، دیزل خاموش شده و برق شهر مجددا به مصرف کننده منتقل می شود.

 

مزایای استفاده از کلید چینت

  • در کلید دو طرفه ساده و اتوماتیک با توجه به نصب موتور به صورت جداگانه بر روی کلید در صورت وجود مشکل هرکدام به صورت جداگانه قابل تعویض یا تعمیر است.
  • استفاده از کلید دوطرفه ساده و موتوردار سکومک سبب کاهش یافتن  اتصالات می گردد.
  • استفاده از کلید دوطرفه های سکومک باعث کاهش یافتن حجم شینه کشی میگردد.
  • استفاده از کلید دوطرفه های چینت سبب کاهش یافتن حجم تابلو می شود.
  • در کلید های دو طرفه ساده و موتوردار اینترلاک مکانیکی به طور کامل وجود دارد که امکان بروز هرگونه تداخل برق شهر و ژنراتور را به صفر میرساند.

کلید چنج اور سکومک

از جمله برندهای معتبر و قوی کلید چنج اور سکومک که در زمینه تجهیزات توزیع، حفاظت و بهبود کیفیت توان در شبکه برق فشار ضعیف فعالیت دارد، می توان به سکومک فرانسه اشاره نمود. کمپانی سکومک فرانسوی در سال ۱۹۲۲ فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون یکی از شرکت های برتر حوزه برق صنعتی و اتوماسیون است.

Socomec Group تولید کننده دستگاه های UPS یو پی اس ، کنترل و مانیتورینگ ، تجهیزات ذخیره سازی و محافظت توان ، تجهیزات اندازه گیری و کلید و سوئیچ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =

فهرست مطالب

021-66170063

واحد فروش / فنی

0912-6398961

واحد فروش / واتساپ

021-66170064

واحد فروش / فنی

0910-7249074

واحد فروش / واتساپ

جهت مشاهده جدید ترین لیست های قیمت و راهنمایی خرید بهترین برندهای برق صنعتی شماره خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید

الکتروشایلی