021-66170062

استعلام و خرید سریع

021-66170062

استعلام و خرید سریع

جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

کلید اتوماتیک یکی از مهم ترین تجهیزات تابلو برق صنعتی ست که در برندهای مختلفی طراحی و تولید میشود. کارشناسان ما در الکتروشایلی تقریبا تمامی برندهای این تجهیز را تامین و عرضه میکنند. اگر به دنبال خریدی مطمئن، با گارانتی و با بهترین قیمت هستید حتما با ما تماس بگیرید.

اکنون میخواهیم نگاهی بندازیم به کلید های هوایی و برترین برندهای موجود آن در بازار

در این قسمت از مقاله بهترین برند کلید اتوماتیک در بازار به معرفی کلید کامپکت اشنایدر و زیمنس خواهیم پرداخت.

کلید اتوماتیک اشنایدر

تاسیسات و صنایع نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کنند. به همین دلیل باید از ایمنی بالایی برخوردار باشد. به منظور حفاظت از برق‌های صنعتی، سیم، کابل و ماشین آلات در برابر اضافه بارها و جریان اتصالات کوتاه از کلید‌های موتوردار اشنایدر استفاده می‌شود. حال چون فیوزها همیشه و به راحتی توانایی حفاظت موضعی و سلکتیو را در شبکه‌ها به طور مختلف ندارند، استفاده از کلیدهای اتوماتیک اهمیت پیدا خواهند کرد. در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد کلیدهای اتوماتیک اشنایدر و انواع آن سخن به میان آوردیم.

کلید اتوماتیک اشنایدر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع کلیدهای اتوماتیک صحبت کنیم، بهتر است با خود کلید اشنایدر بیشتر آشنا شویم. این نوع کلید دستگاهی است که از آن برای محافظت از دستگاه‌های برقی شامل دستگاه‌های صنعتی خانگی، کابل‌ها، سیم‌ها و دیگر موارد در مقابل اضافه بارها استفاده می‌گردد. البته به جز اضافه بار، اتصالات کوتاه موجب آسیب می‌شوند که این کلید‌ها به خوبی آنها را کنترل کرده و اجازه آسیب نمی‌دهند. در وهله اول کلید‌های اتوماتیک اشنایدر همانند یک عایق و کنترل کننده عمل خواهند کرد.

تفاوت کلیدهای غیر اتوماتیک با اتوماتیک اشنایدر

برای مقایسه این دو کلید بهتر است بگوییم که کلیدهای اتوماتیک اشنایدر دارای رله‌هایی هستند، که این رله‌ها هر کدام وظیفه خاصی را انجام می‌دهند. در حالی که کلیدهای غیر اتوماتیک برای قطع و وصل کردن مورد کاربرد بوده و در آن‌ها رله‌ای تعبیه نشده است. کلیدهای اتوماتیک این توانایی را دارند، که بعد از قطع شدن مدار هر گاه خطایی رخ داد، سریعا آماده به کار گردند. یکی دیگر از توانایی‌ها و قابلیت‌های کلیدهای اتوماتیک داشتن کنتاکت‌های فرعی است. با استفاده از این کنتاکت‌ها می‌توان وضعیت کلید‌ها را به خوبی بررسی نمود. تمامی کلیدهای اتوماتیک اشنایدر به کلیدهای فشار ضعیف معروف هستند.

ساختار کلیدهای موتوردار اشنایدر

تمامی کلیدهای موتوردار اشنایدر دارای یک ساختار خاص و متمایز می‌باشند. قسمت داخلی این نوع کلید از سه کنتاکت اصلی، کنتاکت فرعی و کنتاکت جرقه گیر ساخته شده است. بدنه‌ی این کلیدها اصولاً از قالب‌های تزریق شده بسیار مقاوم و مستحکم می‌باشد. ابعاد کلیدهای موتور دار یا اتوماتیک اشنایدر بسیار کوچک است و کوچک بودن ابعاد یک خصیصه و ویژگی خاص برای آن به حساب می‌آید.

کلید اتوماتیک زیمنس

کلید اتوماتیک زیمنس با نام های دیگری چون کلید اتوماتیک کمپکت زیمنس، کلید اتوماتیک یا کلید کمپکت نیز شناخته می شود؛ این کلید جزو تجهیزات حفاظتی فشار ضعیف زیمنس است. این کلید اتوماتیک کاربردهای زیادی دارد که یکی از کاربردهای آنها استفاده از آنها در تابلوهای برق است. وجود آنها در تابلوهای برق موجب قطع و وصل سریع و آسان جریان می شود. این کلید ها در مدل های مختلف عرضه می شوند که با توجه به مدلی که دارند رنج جریانی و قدرت قطع آنها می تواند متفاوت باشد. در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص این کلیدهای اتوماتیک بحث می شود.

کلید اتوماتیک زیمنس توسط کمپانی زیمنس در چهار مدل ۳va6، ۳va5، ۳va2 و ۳va1 تولید شده است. هر کدام از این کلیدها دارای ویژگی ها و قابلیت های مختلفی هستند. با استفاده از این کلیدها می‌توان برای قطع و وصل مکرر جریان به صورت دستی یا به کمک ریموت اقدام کرد. کلید اتوماتیک زیمنس امنیت بیشتری در سیستم فراهم می کند. برای اینکه بررسی کلید اتوماتیک زیمنس راحت تر انجام شود؛ دو نمونه از مدل های آن مورد بررسی قرار می گیرد:

ویژگی های کلید اتوماتیک ۳va1

رنج جریانی این کلید اتوماتیک بین ۱۶ تا ۱۰۰۰ آمپر بوده و سطح ولتاژی آن ۴۱۵ ولت است. توانایی این را دارد که هم در ولتاژ مستقیم و هم ولتاژ غیر مستقیم مورد استفاده قرار گیرد. تحمل دما تا ۵۰ درجه سانتی گراد، قابل سفارش در انواع یک پل تا چهار پل، درجه حفاظت lp40، عدم افت عملکرد تا دمای ۵۰ درجه، قابلیت نصب به صورت ثابت و plug- in، قدرت قطع بین ۱۶kA و ۷۰kA تا جریان ۶۳۰ آمپر، قدرت قطع بین ۵۵ka و ۱۱۰ka تا جریان ۱۰۰۰ آمپر، مجهز به حفاظت مغناطیسی حرارتی از مهمترین ویژگی های این مدل از کلید اتوماتیک زیمنس است.

 

ویژگی های کلید اتوماتیک زیمنس ۳va2

رنج جریانی این کلید اتوماتیک بین ۲۵ تا ۱۶۰۰ آمپر است. با توجه به سایز کلید اتوماتیک قدرت قطع آن می تواند متفاوت باشد؛ قدرت قطع این کلید بین ۵۵ka تا ۱۵۰ka می تواند متغیر باشد. قابلیت نصب به سه حالت draw out، ثابت و plug- in، دمای کارکرد آن بین ۲۵ تا ۷۰ درجه سانتیگراد است. از این کلید می توان فقط در سطح ولتاژ AC استفاده کرد.

کاربرد کلید اتوماتیک زیمنس

کاربرد کلید اتوماتیک زیمنس عبارتند از:

حفاظت از دستگاه ها در برابر اضافه بار

ممکن است تعداد تجهیزاتی که در یک مدار کار می کنند زیاد باشد یا ممکن است یکی از دستگاه ها بیش از حد توان کار کند؛ به عنوان مثال ممکن است توان عادی موتور یک دستگاه ۱۰۰ آمپر باشد در حالی که در شرایط اضافه بار ممکن است به اندازه ۱۵۰ آمپر از دستگاه کار کشیده شود‌. این اضافه بار باعث ایجاد جریان زیاد در موتور شده و موتور دستگاه را داغ می کند اگر مدار توسط رله اضافه بار قطع نشود موتور عمر کوتاهی خواهد داشت و سریع آسیب می بیند؛ برای حفاظت از دستگاه ها در برابر اضافه بار از کلید اتوماتیک زیمنس می توان استفاده کرد.

حفاظت از جریان اتصال کوتاه

وقتی دو رسانای لخت به یکدیگر اتصال پیدا می کنند؛ ایجاد اتصال کوتاه می‌ کنند. در اینگونه مواقع مقاومت افت شدیدی پیدا کرده و به صفر کاهش پیدا می‌کند. جریان اتصال کوتاه ممکن است هزاران برابر بیشتر از جریان عادی باشد؛ به همین سبب گرمایی که تولید می کند بسیار بالا است به طوری که می تواند به تجهیزات و رساناها آسیب جدی وارد کند. با استفاده از کلید اتوماتیک زیمنس می‌ توان در هنگام ایجاد اتصال کوتاه جریان را بلافاصله قطع کرد تا از ایجاد آسیب به تجهیزات جلوگیری شود. کلید اتوماتیک زیمنس به خوبی می تواند حفاظت را در انواع مختلف شبکه ها بدون خطا و به صورت کامل انجام دهد.

حفاظت از افت بیش از حد ولتاژ

ممکن است در تأسیسات برق صنعتی، ماشین آلات و شبکه های توزیع افت بیش از حد ولتاژ رخ دهد؛ افت بیش از حد ولتاژ می تواند موجب عملکرد نامطلوب این تأسیسات شود و انرژی قابل‌ ملاحظه ای تلف شود. همچنین افت ناگهانی ولتاژ می تواند روی موتور وسایل الکتریکی تأثیر مخرب بگذارد؛ با استفاده از کلید اتوماتیک زیمنس می توان از ایجاد تأثیرات نامطلوب ذکر شده جلوگیری کرد.

مزیت های کلید اتوماتیک زیمنس

مزیت های کلید اتوماتیک زیمنس عبارتند از:

  • تعیین وضعیت کلید در حالت های قطع، وصل و وقوع خطا توسط سیگنال
  • سرعت عمل بالا در قطع مدار در مواقع ضروری
  • توانایی قطع جریان اتصال کوتاه به دفعات مکرر بدون نیاز به آسیب و تعمیر در مدل های ICS
  • قطع مدار به صورت خودکار در اثر جریان زیاد
  • قطع سه فاز به صورت همزمان در مواقع لازم
  • ساختار یکپارچه و فشرده
  • اشغال کردن فضای کم در تابلو برق ها
  • نصب سریع، راحت و متنوع
  • لوازم جانبی مطابق با شکل ظاهری کلید
  • امکان انتخاب سطح مقطع جریان ماکسیمم
  • نمایش مقدار جریان در واحد
  • قابلیت ارتباط از طریق پروتکل های شبکه های مختلف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

فهرست مطالب

021-66170063

واحد فروش / فنی

0912-6398961

واحد فروش / واتساپ

021-66170064

واحد فروش / فنی

0910-7249074

واحد فروش / واتساپ

جهت مشاهده جدید ترین لیست های قیمت و راهنمایی خرید بهترین برندهای برق صنعتی شماره خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید

الکتروشایلی